roxana
nou, adica...

azi fac 1 an de cand am luat permisul. adica de azi nu mai sunt incepatoare. am dat semnele jos de vreo doua saptamani, sincer, dar mergeam cu oarecare teama... de azi gata, le pot arunca.

mai nou imi pare rau ca m-am intors la servici. pentru ca nu imi mai place deloc ideea de a-mi duce copilul la bona, oricat de buna ar fi ea, si oricat ar avea de castigat victor din asta. si are de castigat pentru ca se joaca acolo cu baietelul ei, deci socializaza, si asta e un lucru bun, nu? dar mi se pare ca eu pierd teren in fata lui, pe cand bona castiga. pe mine nu mai vrea sa ma pupe, in schimb pe ea o pupa imediat. cand ajung cu el acasa incep crizele, e nervos, se arunca pe jos, e irascibil...acolo nu face asa ceva...
cand l-am nascut eram hotarata sa stau acasa cu el 2 ani. eram convinsa ca este cel mai important lucru si pentru mine si pentru el. apoi, la 1 an jumate lucrurile s-au derulat in asa fel incat am hotarat sa ma intorc la servici mai devreme. atunci eram incantata. ma simteam bine plecata de acasa, in alt mediu, am cunoscut oameni noi, eram si altceva decat mama lui victor. am inceput sa ma machiez din nou, sa ma imbrac mai bine, mai cu atentie...

insa euforia a trecut. mai ales cand aseara, de exemplu, eu am venit acasa obosita, ca am avut 6 ore, sotul si el dupa o zi de munca, si stateam amandoi pe canapea si ne uitam la victor, care plangea...si nu aveam putere sa facem nimic. eu cel putin incercam sa ma stapanesc sa nu tip la el. el evident ca simtise starea noastra.
si m-am intristat, m-am gandit chiar si ca l-am facut prea tarziu, ca nu mai am rabdare... am incercat sa-mi imaginez viata lui, crescut de parinti obositi, care nu au intotdeauna rabdarea necesara sa se joace cu el, care se enerveaza cand el vrea ceva si ei nu pot sa-i ofere ca prefera sa se odihneasca...

dar nu asa am crescut si noi? nu toti parintii muncesc? sau altii au mai multa rabdare ca noi? altii stiu mai multe? altii cum isi cresc copiii? tot asa, cu sentimentul de vinovatie? daca nu pot sa-l educ asa cum vreau pentru ca nu am rabdarea necesara? o sa ajung ca mama prietenei mele din copilarie, tot profesoara, care venea acasa si ii spunea fetei sa o lase-n pace, ca nu mai are chef si de ea, ca destul au enervat-o tampitii aia de la scoala? sper din tot sufletul ca nu.

toti parintii banuiesc ca trebuie sa invete la un moment dat sa separe serviciul de familie. dar cum poti lasa la usa oboseala cand ajungi acasa? cum pot lasa eu sentimentul de inutilitate la scoala? sentimentul ca ma duc la scoala si stau in fata unor copii care nu vor sa invete nimic, nu-i intereseaza, oricat m-as stradui eu... si pentru ei eu am renuntat la inca 6 luni de stat clipa de clipa cu propriul meu copil... pentru ce? pentru bani??? in niciun caz, asta e o gluma proasta.

si mai prost e ca nu mai pot da inapoi. mergem mai departe asa cum putem. trebuie doar sa incerc mai mult, sa trag mai mult de mine si sa sper ca rezultatele vor fi pe masura...trebuie sa imi maresc gradul de disponibilitate...
Etichete: | edit post
2 Responses
  1. Zicolorata Says:

    Esti intr-o stare proasta, oboseala isi spune cuvantul. maine nu vei mai gandi asa.

    Spui ca Vistor e cuminte la bona si acasa face crize. Sunteti exact in situatia in care eram noi in prima luna de cresa. Nu inseamna ca nu ii place acasa si de aceea face crize. Ci ese modul prin care el "va pedepseste" ca l-ati dus acolo. La bona e cuminte pt ca bona nu e mami, nu e tati, n fata carora sa isi permita sa se alinte, sa nu asculte. Bona e o straina de care asculta fiindca nu indrazneste sa faca altfel. Tocmai fiindca e o straina. Baiatul meu la cresa era model si acasa cosmar. Pana m-a invatat cineva, o cunostinta comuna :) sa stu de vb cu el ca si cum as sta cu un om mare. Daca un om mare ar plange si ar face crize de nervi, in niciun caz nu ai sta sa te uiti la el fara sa incerci sa il linistesti, in niciun caz nu ai tipa la el sau nu ai vrea sa il pocnesti. daca as fi eu cea care ar face asta, m-ai lua in brate si m-ai mangaia, mi-ai spune ca ma intelegi ca sunt suparata, ca intelegi ce simt. Ca tii la mine. Si mi-ai explica de ce se intampla ceea ce se intmpla.

    Reactioneaza si fata de el la fel. Spune-i ca il iubesti mai mult decat orice pe lumea asta. Ca il intelegi ca e suparat si ca esti alaturi de el. Ca si tu suferi, si tie iti pare rau ca nu poti fi clipa de clipa langa el. dar ca nu aveti incotro. Ca trebuie sa te duci la serviciu. La fel cum si tati e duce la serviciu. Ca si el tb sa se duca la bona, ca asta e serviciul lui. Si pe urma cand terminati serviciul, veti fi din nou impreuna. Ca mami nu il lasa niciodata, mami se intoarce intotdeauna la el. Nu-i minimaliza emotiile. Nu-i spune "Taci, termina, nu mai plange" Si eu faceam la fel. Din clipa incare i-am validat emotiile a fost mult mai bine. I-am spus ca e normal sa fie trist, ca si mami e trista si toata ziua ma gandesc numai la el si abia astept sa ne reintalnim din nou. Ca dc simte nevoia sa planga, poate sa planga, ca nu e nicio pb, e normal sa simta asa.

    La noi a mers. Va merge si la Victor, sunt convinsa. Trebuie insa sa ne educam intai pe noi. Avem impresia ca dc nu vorbesc, nici nu simt si nu le dam voie nici macar sa se manifeste asa cum pot si ei. El nu poate vorbi sa iti spuna ce simte in cuvinte. Nu poate decat sa planga si sa se dea cu fundul de pamant. Fii alaturi de el, convinge-l ca il intelegi si ca il iubesti. Nici nu ne imaginam noi ce furtuna de sentimente e in sufletul lor.

    Si stai linistita, niciodata bona nu va lua locul tau. Niciodata.
    Pup cu drag!


  2. roxana Says:

    merci mult pentru sfaturi, si chiar ai avut dreptate. azi imi e mai bine, de fapt chiar de aseara, cand la venirea mea de la servici a avut o reactie de bucurie la vederea mea, si m-a si pupat, si topaia pe langa mine...
    saracutii, chiar ca e greu pentru ei ca nu se pot exprima...trebuie s-o facem noi si pentru ei...
    m-am mai linistit :) te pup si merci


Post a Comment