roxana...
nu voi scrie niciodata "niciun" si "nicio"... mi se pare o prostie. mi se pare ca a fost mai simplu sa faca o regula dintr-o greseala decat sa ii taxeze pe analfabeti la bac. pentru ca multi elevi sunt complet dezinteresati de cum se scrie si cum se vorbeste corect. nici parintii lor nu vorbesc corect, cine sa ii invete? pentru ei profesorii sunt niste milogi care isi permit sa ii deranjeze in clasa..( sunt de parere ca grevele noastre nu au facut decat sa scada cu mult putinul respect pe care il mai avea in fata lor) mai bine sa se distreze pe seama lor decat sa asculte ceva interesant. nimic nu e mai interesant decat manelele, telenovelele, cluburile, telefoanele mobile, toalele la moda si masinile. absolut nimic... aa, poate doar banii... bani cu orice pret.
dar nu de asta nu scriu eu "niciun" si "nicio". eu ca absolventa de litere am invatat sa analizez gramatical intr-un fel si nu ma poate convinge aceeasi academie ca a facut o greseala pana cum, si ca nu, asa e de fapt corect. si asta ma face sa ma gandesc la mama mea, cand eram eu la scoala si ii spuneam: mami, acum se scrie "sunt' dar se pronunta "sant" si se scrie cu "a din a" (intelegeti voi) ....si ea nu voia. " lasa, mami, ca eu am invatat intr-un fel, si nu imi pot schimba obiceiul acum" adica exact ce fac eu acum...
si tot vorbind de mama mea... am dezamagit-o complet cand, veninde eu de la facultate in primul an, i-am repetat ce ne spusese nou profesorul de fonetica: "limba este un organism viu, in permanenta schimbare, iar greselile sunt permanent asimilate si transformate in reguli" . a fost lovitura de gratie pentru ea. de atunci a renuntat sa mai corecteze greselile colegelor ei la birou, sau sa sustina o discutie legata de ce a spus cutare reporter sau parlamentar. ea acum avea un nou argument...
Etichete: | edit post
0 Responses

Post a Comment