D
roxana...
Darnicie

Dintr-un rest de prajituri
Tudor face frimituri.
Mama-l vede si il cearta:
- Iar nu esti copil de treaba,
Tudore, si-mi faci gunoi,
Cum fu vorba dintre noi?
- Vorba noastra? Stai sa-ti spun,
Si sa vezi cum o tin minte:
Sa ma fac tot mai cuminte
Si mai darnic, si mai bun.
Eu acuma fac gunoi
Pentru puii randunicii
Ca sa aiba si ei micii
Azi la masa prajituri.


De pe-o 'bună dimineaţa'
Otilia Cazimir

De pe-o "bună dimineaţa"
Cu tulpină de cîrcel,
A ieşit un gîndăcel
Cu mustăţile de aţă.

Alţi gîndaci, mărunţi şi roşii,
Care-şi poartă fiecare
Ochelarii pe spinare,
Dorm în soare, somnoroşii!

Iar pe-un fir de păpădie
Ce se-nalţă drept, din iarbă,
Suie-un cărăbuş cu barbă,
În hăinuţă aurie.

Suie mîndru şi grăbit
Să vestească-n lumea mare:
-Prea cinstită adunare,
Primăvara a sosit!


De vorba cu iarna
Ion Minulescu

M-am întâlnit cu Iarna la Predeal...
Era-mbracata ca si-acum un an,
Cu aceeasi alba rochie de bal,
Pastrata vara sus, pe Caraiman...

Calatoream spre tara unde cresc
Smochine, portocale si lamâi...
Eram într-un compartiment de clasa I,
Cu geamul mat, pietrificat de ger,
Si canapeaua rosie de plus,
Sub care fredona-n calorifer,
Sensibil ca o coarda sub arcus,
Un vag susur de samovar rusesc...

Si-am coborât în gara, pe peron,
Sa schimb cu iarna câteva cuvinte...
Venea din Nord.
Venea din Rosmersholm -
Din patria lui Ibsen si Bjornson,
De-acolo unde, -n loc de soare
Si caldura,
înfriguratii cer... Literatura...
Si m-a convins c-acolo-i mult mai bine
Decât în tara unde cresc smochine,
Curmale, portocale si lamâi,
Si din compartimentul meu, de clasa I
M-am coborât ca un copil cuminte
Si m-am întors cu iarna-n Bucuresti...

O! Tu, sfatuitoarea mea de azi-nainte,
Ce mare esti,
Ce buna esti,
Ce calda esti!...


Degetele

Degetul cel mare
Pleaca la plimbare
Aratatorul
Duce bastonul
Mijlociul
Duce pardesiul
Inelarul
Duce geamantanul
Numai degetul cel mic
Nu face nimic
Pentru ca el e pitic
Si se joaca in nisip
(sau, face baie in ibric)


Degetelele

Degetul cel mititel
Plange suparat
Inelarul nu-ntelege
Ce s-a intamplat?
Mijlociul, dus pe ganduri,
Nu da ascultare
Iar aratatoru-ntreaba:
Poate vrei mancare?
Degetul cel mare vine cu o friptura si spune:
Na, mananca, dar sa taci din gura!


Desenam

DOUA PUNCTE SI UN CERC
SI O LINIE SA-NCERC
CAPU-I GATA, CAM ATIT...
AM SA-I FAC PAPUSII GIT,
O ROCHITA DINTR-O FRUNZA,
O PETALA-N LOC DE BLUZA,
SI-N PICIOARE II VOI PUNE
DOUA JUMATATI DE-ALUNE.
-GATA E PAPUSA...?
-GATA...!
-TIII...! CE MARE ESTE FATA!


Dinti sanatosi
poezii

Ascultati un sfat copii:
Dupa fiecare masa,
Dimineata la sculare
Dar si seara la culcare,
Luati pasta si periuta,
La chiuveta dati fuguta,
Dintii sa ii periati
Microbii sa-i alungati.
Aveti si-un zambet frumos,
Dar este si sanatos!


Doamne cat este de bine

Doamne cat este de bine
Cand e mama langa mine,
Doamne cat este de rau
Cand nu-l vad pe tatal meu.
Mama, tata ma iubesc,
Si cu drag acum ma cresc.


Doctorita

Cu sort alb peste rochita
eu sunt astazi doctorita
am seringa si-i facuta dintr-un cui si-un dop de pluta
patru boabe de fasole sunt injectii in fiole
pe papusa si pe Vlad grijulie i-am culcat
o sa-i spal le fac injectii ii mai incalzesc cu frectii
si-ntr-un ceas ii scol voiosi odihniti si sanatosi.


Doi frati cuminti
Elena Farago

Noi sintem doi frati in casa,
Si nu ne certam deloc,
Si sintem tacuti la masa,
Si cuminti in orice loc.

Si cu jucarii frumoase
Ne jucam tot amindoi,
Pe cind mama noastra coase,
Ori citeste, linga noi. Doi frati cuminti
Elena Farago

Noi sintem doi frati in casa,
Si nu ne certam deloc,
Si sintem tacuti la masa,
Si cuminti in orice loc.

Si cu jucarii frumoase
Ne jucam tot amindoi,
Pe cind mama noastra coase,
Ori citeste, linga noi.


Doi voinici
Otilia Cazimir

Prin gradina, peste tot,
Numai flori de promoroaca...
Doi voinici cat Barba-cot
Au iesit in drum la joaca.

Si-narmandu-se pe loc
Cu puscoace mari de soc,
Se avanta, indrazneti,
Printre tufe de scaieti.

- Cand oi creste eu mai mare,
Ghinarar ma fac, mai frate,
S-alung turcii de-a calare,
Cu flacai din sapte sate!

Si s-arunca amandoi,
Gata-gata de razboi,
Sa reteze cu alai
Maciuliile de scai!

Dar in loc de turci hapsani
A iesit dintr-o ograda
Un dulau cu chef de sfada,
Sa mi-i latre pe rumani.

Fug voinicii ca din pusca,
Zboara colbu-n urma lor:
- Sai, mamuca-n ajutor,
Ca ne musca!


DOUA RATZE

Doua rate ciufulite
Au plecat sa se marite
Si gaina de sub pat,
Merg si eu la maritat!
Dar cocosul din gradina
Ce ai gaina, esti nebuna!
Esti bolnava de ficat,
Si iti arde de maritat.


Doua vrabii

Doua vrabii zgribulite
Bat la geam pe negandite.
Hai, veniti, veniti la mine
Unde-i cald si bine.
Va dau hrana intr-o clipa
Si-aspirina pentru gripa.
Etichete: | edit post
0 Responses

Post a Comment