G-h
roxana...
GândãcelulElena Farago- De ce m-ai prins în pumnul tau, Copil frumos, tu nu stii oare Ca-s mic si eu si ca mã doare De ce mã strangi asa de rãu? Copil ca tine sunt si eu, Si-mi place sã mã joc si mie, Si mila trebuie sã-ti fie De spaima si de plansul meu! De ce sã vrei sã mã omori? Ca am si eu pãrinti ca tine, Si-ar plange mama dupa mine, Si-ar plange bietele surori, Si-ar plange tata mult de tot Cãci am trait abia trei zile, Indura-te de ei, copile, Si lasa-mã, ca nu mai pot!... Asa plangea un gandacel In pumnul ce-l strangea sã-l rupa Si l-a deschis copilul dupa Ce n-a mai fost nimic din el! A incercat sã-l mai invie Suflandu-i aripile-n vant, Dar a cazut în tarna frant Si-ntepenit pentru vecie!... Scarbit de fapta ta cea rea Degeaba plangi, acum, copile, Ci du-te-n casa-acum si zi-le Parintilor isprava ta. Si zi-le ca de-acum ai vrea Sã ocrotesti cu bunatate, In cale-ti, orice vietate, Oricat de far-de-nsemnatate Si-oricat de mica ar fi ea!



Garofitza
Are mama garofitza, Dar nu este o fetitza;este doar un baietzel, Tare, tare frumushel

Gasca
Go, go, go pe la coteteCine-mi da intii binete?Gasca alba si cu motzHai, opreste-o daca poti.


Gascascrisa de Marcela PenesDoamna Gasca cea cochetaAzi s-a dus la pravalieCa sa-si cumpere umbrela,Ghete noi si palarie.Vai, vai, vai, cat e de mandra!Are ghete in picioare,Iar pe cioc, nu-ti vine a crede,Si-a pus ochelari de soare.-Un-te duci? O-ntreaba-o rata.-Unde sa ma duc? La piata.

Ghici! Ghici ! Ghici!
Otilia Cazimir
Zi-i pe nume!Din gradina lui Mihai,De sub tufe de urzici,A iesit un ghem de scaiCa sa caute furnici:Uite-l colo, uite-l ici...Zi-i pe nume, cine-i?Ghici!(ariciul)Cum o cheamaRosioara si codataUmbla noaptea prin poiata,Si la noi, si la vecini,Ca sa cumpere gaini.De platit, nu le plateste,Dar pe loc le jumuleste!Cum o cheama?(vulpea)Cine nu-l cunoasteChel ca-n palma, bosumflat,Zi si noapte sta culcat.S-ar scula si el, vezi bine,Insa curpenul nu-l tine...Cine nu-l cunoaste?Cine?(bostanul)Cine-i oare?Merge, merge - greu ajunge!Are coarne - dar nu-mpunge.E ghebosSi fricos,Iar cand iese la plimbare,Isi ia casa de-a spinare.Cine-i oare?(melcul)Ce sa fie?Funze n-are,Nu-i nici floare.In paduri si pe ogor,Prin gradini si-n deal la vie,Sta mereu intr-un picior,O umbrela de hartie...Ce sa fie?(ciupercuta)


GHICITOARE
cu patru picioare

Are ochi mari, nas delicat,Trupul e bine modelat,Făptură caldă, delicată,Din lumea bună, aristocrată.Se mişcă agil, se mişcă bine,Având articulaţii fine.Gimnastica-i face plăcere,E pentru ea, o mângâiere.E meşteră în salt mortal,Iar văzul îi este ideal.Cu admirabilă supleţe,Ea dansul poate să te înveţe.Şi când se joacă-i inventivă,Are o fire milostivă.Se spală des şi insistent,La tors, e plină de talent.Şi mult îi mai face plăcereSă simtă-un pic de mângâiere.E uneori capricioasă,Şi pare a fi puţin, sfioasă.Ziua doarme pe sofa,Noaptea umblă haimana,Hai, ghiceşti cine e ea?....................................Nu!…e pisicuţa mea.


Gogoneata
Sunt cea mai micaDin gradinitaSi am rochita scurtulitaSi cu parul dezlegatAm uitat ce-am invatat.Mie imi plac bomboaneleJocul cu baloaneleToata lumea ma rasfataSi ma striga "GOGONEATA".


Gospodina
de Otilia Cazimir

O furnica duce-n spate Un graunte jumatate. -Incotro, fugi, surioara? -Ia ma duc si eu la moara. Si-s grabita, si-s grabita, Ca mi-i casa ne-ngrijita, Si mi-s rufele la soare Si copiii-mi cer mâncare. Ca la noi în musuroi, Unul drege, zece strica Si de n-as fi eu voinica, Ar fi vai si-amar de noi.


Gradinita
Gradinita de copiiPlina e de jucarii:Papusele, ursuleti,Calusei si tot ce vreti.Dimineata-n zori de ziVezi multimea de copiiVenind veseli, multumiti,Pentru lucru pregatiti.


Gradinita mea iubita
Gradinita mea iubita,Bine te-am gasit!Esti atata de frumoasa cat nici n-am gandit!Rade soare-n fereastra, florile zambescIar papusile frumoase din dulap privesc.Ce sa-ti spun?!Sunt fericit(a) Ca pot invataIntr-o gradinita mare cum e gradinita mea.


Hai Nani, Nani, Lumina Mamii...
Elena Farago
Să-ţi cînt şi-n seara asta, lumina mea,Să-ţi cînt...Dar uite-ncep un cîntec şi altu-mi vine-n minte,-Şi-acela, dragul mamei, e fără de cuvinteŞi plînge-aşa cum plînge cumplitul ăst de vînt...Hai nani, nani...Să-ţi cînt, lumina mamii, şi iar încep şi iarCuvintele-şi pierd şirul, -că vezi, în astă searăI-atît de-amarnic cîntul ce-l spune vîntu-afară,De parc-ar plînge-ntregul săracilor amar...Dar tu aştepţi un cîntec -că tu ce ştii de vînt!Şi ce să ştii ce spune-n amarnica-i poveste?...O, tu nu poţi pricepe nimic din toate-aceste......Să-ţi cînt şi-n seara asta, lumina mea, să-ţi cînt...Hai nani, nani,Lumina mamii......Şi iar rămîn de parcă nu mai găsesc cuvîntDin tot ce-ţi spun alt'dată în cîntecele mele,Şi feţi frumoşi, şi zîne, şi cer, şi flori, şi steleŞi-au amuţit povestea de parcă nu mai sînt...Hai nani, nani...Adormi în caldu-ţi leagăn, lumina mea, şi taci,-Nu pot cînta şi încă nu eşti destul de mare,Ca să-ţi pot spune basmul cel nesfîrşit, în careSe strîng de frig şi foame copiii cei săraci...


HAM
Catelusul face HAMDe mancare nu mai am.C-am avut un pic de os Si l-am terminat de ros.Dati-mi, dati-mi de mancare,Sa ma fac voinic si mare.Casa sa vi-o pazesc,De dusmani sa va feresc.


Hotul
Catelusule, sa-mi spui Unde-i laptele, ca nu-i! Cine mi-a umblat in oala De-o gasesc acuma goala?! Care-i hotul, n-ai fi tu? Dai din coada, zici ca nu?! Dar esti murdar de lapte tot, Si pe coada si pe bot!
Etichete: | edit post
0 Responses

Post a Comment