M
roxana...
Maimuta Nola

Hu, hu, hu, maimuta Nola
Toata ziua bea o cola
Hinta, hinta pe crenguta
Cu o banana in manuta.


Maimutica cu cercei
Maimutica cu cercei
Joaca noaptea pan' la trei,
De la trei si jumatate
Maimutica nu mai poate...

Maimutica cu cercei,
Joaca noaptea pan'la trei
si la trei si jumatate
I s-au rupt pampersii-n spate...


MAMA

Mamă dragă te iubesc
Nu mă bate când greşesc,
Să-ţi aduci tu bine aminte
Parcă tu ai fost cuminte?
Câte rele ai făcut,
Mama ta nu te-a bătut!


Mama draga
Mama draga, ce-as putea
sa-ti urez de ziua ta?
Bucurie, sanatate
Mult noroc si spor in toate
Pace si zile senine
Sa ma poti creste pe mine

Mamei de 8 martie

Pentru ziua ta mamico
Ti-am cules un ghiocel
Cat de mic il vezi, cuprinde
Toata primavara-n el
Dar ca dragostea s-o simti
Cum in inimioara-mi creste
Langa ghiocel, te rog
Un sarut acum primeste.


Mamei mele
autor necunoscut

Mamei - dar de implinire
Ii ofer de ziua ei,
Garofite inflorite
Si cununi din flori de tei.
Ii ofer o lume-ntreaga,
Lumea frumusetilor.
Draga mi-e si eu i-s draga
Ca lumina ochilor.


Melcul

Se tareste pe carare
Cu casuta in spinare
Parca-i frate-miu Florita
Cand merge la gradinita.


Melcul si furnica

Vine melcul pas, pas, pas
Dupa o frunza, el taras
Si e tare suparat
C-o furnica l-a piscat.

Miaunica

Miaunica, e o pisica
Mica, mica, mititica
Cu mustatile de nea
Si botic de catifea.
Paru-i negru matasos,
Subtirel dar e frumos.
In picioare e-ncaltata
Cu ghetute moi de vata.
Astea-s ghete? sau pernute?
Sta cu cele cinci gherute
Si cum vede-un soricel
Tipa, tipa dupa el.


Miaunica Biancai

Miaunica-i o pisica
Ce-i cu ea?
De-o saptamana
N-are nici un ghem de lana
Sa se joace, sa se dea
Dura, dura pe podea!


Mica papusica

Am o papusica mica
mica, frumusica
E bolnava saracuta,
Ii dau ceai nu vrea sa bea,
doctorii, nu vrea sa ia.
Vrea bomboane, ciocolata,
prajituri si inghetata.
Dar decit sa-i faca rau,
mai bine le mananc eu.
N-am dreptate dragi copii?
Of,of,of numai mama sa nu fi.


Micul sanitar
de Victor Tulbure

Vantul toamnei sufla. Norii se-nfiripa.
Oare copaceii nu vor prinde gripa?
Ca sunt goi sarmanii,nu mai au vesminte
Cum aveau cand vara-i saruta fierbinte.

Va veni si iarna,intr-o zi, incoace,
Sa le dea flanele albe si cojoace.
Pan-atunci eu insa,cand la radacina,
Ii adap in apa, pun si-o aspirina.


Micul vanator
de Elena Farago
Spunea Mihnea catre câine:
- "Tare sint voios, mai Pik!
Uite-ti dau un os si piine,
C-am sã merg cu tata miine
Si cu tine merg, mai Pik,
Nu-mi mai trebuie nimic;

Am o pusca-adevarata,
Am si sac de vinator,
De s-ar face "maini" odata
Sã-mi vad pusca incarcata
Si sã vad si eu cum mor
Pasarelele din zbor...

Va muri vreuna oare
Când oi da cu pusca? - Dar
Am sã stau sã vad cum moare?...
Ca eu plâng, mai Pik, si-mi pare
C-am sã plâng si-acuma chiar.

Plâng, dar mama-i vinovata
Ca tot spune ca-i pacat,
Ce, nu stii? a plâns odata
Pentru-o pasare-mpuscata
Si pe tata l-a certat
Ca spunea ca nu-i pacat...
Daca spune tata, poate
Ca-i asa cum spune, dar
Bine-ar fi, mai Pik, de toate
Pasarelele-mpuscate
Ar putea sã-nvie iar...

Dar atunci la ce-ar fi bune
Gloante si alici si pusti
Daca-n sac nu ai ce pune
Când te-ntorci - ? atuncea, spune,
Pentru ce sã mai impusti?
Si cum mergi cu sacu-n spate
De n-ai gând sã-mpusti nimic,
Si ce sac mai am eu, frate,
Si ce haine incheiate
Cu butoni ce nu se stric'
Ca-s de corn de cerb, mai Pik.
Ai sã vezi tu mani ce bine
Imi sta mie vanator,
Merg cu tata si cu tine
Si-au sã spuie toti de mine:
- "Ce mai pui de vanator!"...

Pui de vanator, vezi bine,
Dar cu mila ce mã fac?
Când mi-o spune tata - "Tine
Pusca drept, si trage bine!"
Ce mã fac, mai Pik, ce fac
Când va face pusca PAC,
Si-oi vedea eu pasarele
Moarte din pricina mea?...
Am sã plâng mai rãu ca ele...
Doamne, zau, ce de belele,
Vai de bucuria mea!...

Dar de-as spune tatei oare
Ca pin'mã deprind, as vrea
Sã merg doar la vinatoare
Si sã-mi fac o tinta mare
Colo-n cimp sã trag în ea?
Ce crezi tu, mã Pik, ar vrea?
Si sã-l rog sã-mi dea si mie
Sã aduc ceva vanat?...

Uite-asa, halal sã-mi fie!
Cine ar putea sã stie
Ca nu eu l-am impuscat?
Dar de cineva mã-ntreaba
Ce aduc în sac, pot eu
Sã mai fiu copil de treaba
De-oi minti spunind în graba
Ca aduc vanatul meu?
Nu, mai Pik, intotdeauna
Le-am spus toate drept si-acum
Sã trintesc gogea minciuna
Pentr-un "bravo" luat în drum
Pe nedrept?... Ba nicidecum,
Eu raspund vorba curata
Cum e drept, si alt nimic;

-Ca pe cei ce mint o data
Nu-i mai crede nimeni, Pik
.Si ramin pe viata toata
Niste oameni de nimic".

Mielu

De-abia zbiară: me-me-me!
Habar n-are pentru ce
Şi-i aşa de mititel...
Nici nu ştie că e miel.
Are ochi de acadea
Şi botul de catifea,
Are blana ca o spumă
Şi degete ca de gumă.

Peste-o lună-două, trei
Se face mai rotofei,
Pe capul ca o gutuie
Îi răsar două cucuie
Şi nu ştie cum să facă
Şă fie primit la joacă
De copiii care-aleargă.

Pân´la urmă se ajung
Se hârjonesc, se împung,
Şi cu toate că e miel
Cel dovedit e tot el.
-Am pierdut eu azi la joc
Dar nu-s supărat deloc,
Aşteptaţi voi să mă-ntrec
Când voi deveni berbec...


Mingea
Ion Carnu

Am o minge colorata
Cu buline fel de fel,
De vulpite-i desenata
Si de Ursul Martinel.

Au venit s-o deseneze
Noaptea cand n-au somn,
Cand papusile sunt treze
Iar copiii dorm.

Mîţişorii
Otilia Cazimir

A ieşit răchita-n drum.
Ce-o mai fi şi asta oare,
Că-i din cap pînă-n picioare
Numai motocei de scrum ?...
Cu mlădiţele plecate,
Stă pe loc şi se socoate:
S-ar întoarce- nu mai poate,
S-ar ascunde-N-are unde!
I-e ruşine de copii,
Că din muguri aurii,
I-au ieşit în loc de flori...
Mîţişori!

Morcovelul

Morcovelul cu codita
A crescut in gradinita
Si mamica l-a luat
Si la ciorba l-a tocat.

Toc, toc, toc
Ciorba e pe foc
Sa o pape-a mea fetita
Cand vine de la gradinita.


Mos Craciun

Mos Craciun cu barba alba
Vino-n noaptea asta dalba
Vino si la casa noastra
Si ne bate la fereastra.
Treci cortina ce-a de fier
Si vino repede la Andrei.


Mos (Nicolae sau Craciun)

Mosule cu zambet drag
Vino si la mine-n prag
Si te rog sa nu-mi aduci
Nici stafide si nici nuci
Bomboane si jucarii
Sa le tii pentru copii.



Mos Craciun

El sufla greu printre troiene
Dar nu se lasa, orice-ar fi
Si pentru copiii lumii
Aduce brazi si jucarii.

Si-n seara de ajun ii iarta
Pe cei ce-au zis o vorba grea
Pe lenesi, pe cei pusi pe cearta
Convins ca se vor indrepta.


Mos Nicolae

Bunul, Mosul Nicolae
Lin soseste in odaie.
Si-n ghetutele curate
Incep iute sa se-arate:
Biscuiti, bomboane, bani,
Ciocolata, gologani.

Dar mosneagul nu mai stie:
Sunt reali sau jucarie?
Printre ghete asezati
Rad papucii mici, ciudati.
Ii explica papusica:
Sunt papucii lu'... pisica!


Mosul ENE

Mosul ENE, pe la gene,
Ne aduce somnu-alene,
Ploapele usor le-nchide,
Somnul dulce ne cuprinde.

Somn usor, vise frumoase,
Mosu-ncearca sa le lase,
Si pas, pas incetisor
El pleaca din dormitor.

Ca toti mosii ce-i iubesc
Pe copii, si-i indragesc,
Mosul ENE le aduce
Tihna si un somn mai dulce.


Motanicu
Toata ziua motanel
Sta cu lenea langa el
Nu alearga, nu munceste
Numai sta si leneveste.


Motanul pedepsit
Elena Farago

Rindunica e plecata
Dupa hrana pentru pui,
Cuibu-i singurel sub stresini
Si prin curte nimeni nu-i.

Rade sub mustati motanul:
- Ce noroc! Pacat sa-l scap!
Iute sus! ...Dar poc, o piatra
il loveste drept in cap.

Trist se tinguie motanul:
- Miau si vai de capul meu!
Petrisor il ia in brate ...
- Iarta-ma, te rog, caci eu
Te-am lovit si rau imi pare,
Dar de bietii puisori
Tie cum nu ti-a fost mila
Cind sarisesi sa-i omori?

Motanul si Marmelada

Danseaza soricelul
Si-si falfaie codita,
Dar vine pac motanul
Si-si mangaie blanita.

Atuncea soricelul
Intr-un papuc sarmanul
Se-ascunde sa nu-l vada,
Dar ce sa vezi motanul
Mananca marmelada.
Etichete: | edit post
0 Responses

Post a Comment